Igår vid blomsteraffären

Jag köpte blommor till en kompis som har fyllt år igår och det slog mig att min mor alltid har sagt att jag borde jobba som florist. Jag kan ha sagt att jag ville bli det när jag var liten men jag ville även bli trädgårdsmästare, kirurg och stridspilot så jag vet inte om man ska ta det så ordagrant.

Min mor har alltid försökt lära mig och mina syskon om växter och framförallt blommor men till hennes stora sorg har ingen fattat tycke för denna kunskap, sorry mum. De enda växter jag har hemma är garderobsblommor och plastorkidéer. Trots flera rejäla försök måste jag dock inse att jag inte har gröna fingrar, du kanske har mer tur med barnbarnen mamma.

(jag hatar alla som säger att orkidéer är så lätta att sköta, NÄ det är de inte.... dom dör ju bara...)


Kommentarer
Postat av: Lina

jag har liknande problem...jävla orkidéer

2009-04-09 @ 08:59:16
Postat av: mari

jag måste hålla med dig, fattar inte heller hur man ska hålla dom levandes längre än en månad..

2009-04-09 @ 15:22:44
Postat av: Lisa

Ja, dom dör ju alltid...jag tror att det har att göra med mitt dåliga tålamod. För när det inte kommer några nya blommor så ger jag upp...

2009-04-09 @ 22:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0